Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego / Wydział Biologii i Nauk o Środowisku

Marketing, reklama i zarządzanie w dziedzinie life science

Rodzaj studiów: podyplomowe System studiów: zaoczne Czas trwania: Dwa semestry

   powrót
Spis treści:

Kierunki i specjalności

Jednostki prowadzące

Zapisy

od 2017-05-08 do 2017-07-14 23:59:59

Limit miejsc

45

Język wykładowy

polski

Opis

Adresaci:

Studia podyplomowe „Marketing, reklama i zarządzanie w dziedzinie Life science” przeznaczone są dla absolwentów studiów na kierunkach biologicznych/ biotechnologicznych/ chemicznych/medycznych/farmaceutycznych/ bioinformatycznych, którzy pragną uzyskać dodatkowe kwalifikacje w zakresie marketingu, reklamy i zarządzania w dziedzinie Life science.

Zakładane efekty kształcenia: 

Uczestnicy studiów poprzez wykłady (122 godziny) i zajęcia praktyczne (ćwiczenia, warsztaty; łącznie 98 godzin) uzyskają kwalifikacje przydatne w pracy w firmach zajmujących się produkcją i/lub dystrybucją sprzętu laboratoryjnego oraz odczynników chemicznych stosowanych w badaniach z obszaru biologii/ biotechnologii/ analityki medycznej itp.

Autorami programu i wykładowcami są profesorowie Uczelni i eksperci pracujący w firmach reprezentujących branżę Life science. Program był opiniowany przez studentów oraz członków Rady Biznesu Wydziału Biologii
i Nauk o Środowisku UKSW.

ORGANIZACJA STUDIÓW:

Zajęcia: w piątki (po 17:00), soboty i niedziele; 1-2 razy w miesiącu

Łączna liczba godzin zajęć dydaktycznych: 218 (w tym 96 godzin zajęć praktycznych  w formie warsztatów
czy ćwiczeń).

Warunek ukończenia:

uczestnictwo w zajęciach potwierdzone wpisem do indeksu i zdanie egzaminu kończącego studia.

MODUŁY KSZTAŁCENIA

Podczas studiów przekazane zostanie wiedza i doświadczenie w ramach następujących modułów kształcenia:

 

            MODUŁ                                             PRZEDMIOTY

1. Wiedza ogólna
  • Znaczenie marketingu w strategii przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem branży Life science
  • Zarządzanie produktem branży Life science; techniki sprzedaży i negocjacje
  • Strategie dystrybucji; strategie promocji
  • Modele komunikacji marketingowej, kanały dotarcia do klienta, analiza procesu decyzyjnego klienta
  • Strategie marketingowe w zakresie produktu/ usługi/ promocji
    (ze szczególnym uwzględnieniem rynku Life science
  • Marketing B2C, B2B, Mix
  • Plan marketingowy; Programy lojalnościowe
  • Prawne i etyczne uwarunkowania marketingu
2. Charakterystyka rynku Life science
  • Segmentacja rynku Life science
  • Marketing krajowy i międzynarodowy
    w obszarze Life science
  • Marketing w obszarze Life science: specyfika, grupy odbiorców, optymalizacja strategii

3. Badania marketingowe

  • Badania marketingowe: definicja
    i zakres, narzędzia
  • Badania marketingowe: analiza
    i interpretacja wyników
  • Badania marketingowe: rodzaje
    i metodologia w zależności od tematu  (segmentacyjne, U&A, wizerunkowe, satysfakcji)
  • Warsztat: Projektowanie i realizacja badania marketingowego
4. Nowoczesny marketing
  • Obecne trendy w komunikacji marketingowej na świecie
  • Marketing internetowy, media MIX
  • Działania promocyjne: SEO/ SEM/ PPC
  • Kampanie marketingowe, komunikacja marki w mediach społecznościowych
  • Marketingowe kampanie mobilne

5. Kreatywność
w marketingu

  • Kreatywność jako wynik działania czynników społecznych
  • Wpływ czynników osobowych
    i biologicznych na kreatywność
  • Metody badawcze poziomu kreatywności
  • Techniki stymulujące wyzwalanie kreatywnych pomysłów

6. Marka

  • Budowanie świadomości marki (ang. branding), szczególnie na rynku Life science
  • Budowanie wizualnej tożsamości marki, szczególnie na rynku Life science
  • Tożsamość marki a tożsamość firmy
  • Zarządzanie marką, pozycjonowanie, repozycjonowanie
  • Budowanie lojalności klientów, szczególnie na rynku Life science

7. Kampanie reklamowe

  • Reklama: mechanizmy psychologiczne, rola nastroju i emocji
  • Psychologiczne oddziaływanie reklamy, postawy odbiorców, szczególnie na rynku Life science
  • Styl dyskursu reklamowego
  • Użyteczność mediów w kampanii reklamowej
  • Reklamy radiowe, presowe, telewizyjne, internetowe: planowanie, kompozycja; przydatność dla rynku Life science
  • Agencje reklamowe – przygotowanie, organizacja i realizacja projektu
  • Elementy formalno-prawne kampanii medialnej: umowa, licencja, prawa autorskie, kosztorys, harmonogram
8. Podstawy zarządzania
  • Podstawy zarządzania, z uwzględnieniem specyfiki branży Life science
  • Rachunkowość finansowa
  • Zarządzanie strategiczne
  • Zarządzanie kadrami
  • Zarządzanie sprzedażą
  • Zarządzanie: systemy informacyjne

Szczegółowy program dostępny tutaj: http://www.wbns.uksw.edu.pl/node/549

Zasady kwalifikacji

Wymagania ogólne i poziom wykształcenia:

 

Warunkiem przyjęcia na studia jest ukończenie co najmniej studiów I stopnia z dziedziny nauk biologicznych/ biotechnologicznych/ chemicznych/ medycznych/ farmaceutycznych/ bioinformatycznych i pokrewnych.

 

O rekrutacji decydować będzie spełnienie warunku wymagań wstępnych oraz kolejność zgłoszeń uczestników.

 

Edycja nr : 1

 

Planowany termin rozpoczęcia: Październik 2017.

 

Czas trwania rekrutacji: 08.05.2017 – 14.07.2017.

Termin składania dokumentów: 20.07.2017 - 21.07.2017 oraz 24.07.2017 - 26.07.2017.

 

Sposób złożenia dokumentów:

przesłanie do Dziekanatu Wydziału Biologii i Nauk o Środowisku UKSW (ul. Wóycickiego 1/3, budynek 23, 01-938 Warszawa) dokumentów wymienionych w wykazie lub złożenie ich osobiście.

Wysokość czesnego

4000 zł Zasady rat semestralnych: Każdą opłatę semestralną można rozłożyć na 2 raty. Słuchacze ubiegający się o rozłożenie opłaty semestralnej na raty proszeni są o złożenie podania do Dziekana WBNS.