Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego / Wydział Filozofii Chrześcijańskiej

Skuteczna komunikacja w nowych mediach

Rodzaj studiów: podyplomowe System studiów: zaoczne Czas trwania: Dwa semestry Prowadzący: prof. UKSW Norbert Maliszewski

   powrót
Spis treści:

Kierunki i specjalności

Jednostki prowadzące

Zapisy

od 2017-05-20 do 2017-10-30

Limit miejsc

25

Język wykładowy

polski

Opis

Szczegółowy opis: www.nowemedia.edu.pl

Celem studiów jest prezentacja wiedzy z zakresu komunikacji marketingowej w nowych mediach. Od kilku lat klasyczna komunikacja marketingowa traci na znaczeniu. Szeroko rozumiany Internet przejmuje jej elementy. Jednak nawet tak dynamiczny model ma swoje prawidłowości. Ważne jest ich zrozumienie, dopasowanie do zmieniających się potrzeb konsumentów w nowych mediach, a także stworzenie specyficznych dla nich metod pomiaru efektywności działań marketingowych.

Zajęcia będą prowadzone przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem zarówno po stronie klienta, jak i agencji reklamowej. Podstawową zaletą studiów jest doskonałe połączenie teorii i praktyki reklamy. Wykładowcy UKSW będą przekazywać najnowszą wiedzę, która da uczestnikom możliwość ogólnego, koncepcyjnego myślenia o reklamie. Pracownicy agencji reklamowej będą uczyć praktycznych umiejętności potrzebnych w przyszłej pracy.

 

1. RAMOWY PROGRAM
I WEEKEND
Tworzenie marki - wprowadzenie
Budowanie marek to główne zadanie agencji reklamowych. Podstawą do budowania komunikacji są jasne założenia odpowiadające na pytanie: czym marka ma być. Na zajęciach będziemy zajmować się procesem tworzenia podwalin marki, tzw. tożsamości marki, pozycjonowania marki. Celem zajęć jest poznanie narzędzi, procesu, ale także nauczenie sposobu myślenia o budowaniu spójnej komunikacji, doświadczenie konkretnych wyzwań w konstruowaniu tożsamości marki. Dodatkowym celem jest zrozumienie wyzwań, jakie stoją przed markami w nowym świecie, gdzie digitalowe media przenikają się z realnym światem.
II WEEKEND
Konsument, klient, odbiorca
Badania, dostęp do Big Data, śledzenie trendów – wszystko to sprawia, że coraz łatwiej i coraz lepiej można opisywać grupy docelowe działań. Na zajęciach zapoznamy się z metodami dzielenia ich na segmenty, poznawania motywacji, obserwowania trendów. Spróbujemy opisać, jak będzie wyglądał konsument przyszłości i sprawdzimy, jak odpowiadać na zmieniające się potrzeby.
III WEEKEND
Badania jako podstawa komunikacji
Budowanie przekazu reklamowego zaczyna się od zdefiniowania silnych i mocnych stron marki. Dlatego nasze zajęcia rozpoczną się od zapoznania się z metodami badań marketingowych, które pozwalają na lepsze poznanie oczekiwań konsumentów.
IV WEEKEND
Oczekiwania vs rzeczywistość, czyli jak napisać dobry plan strategiczny
Dobra kampania zaczyna się od dobrego planu strategicznego, a stworzenie go, nie jest wcale proste. Precyzyjnie opisana grupa docelowa, nakreślenie oczekiwań, znalezienie wglądów konsumenckich (insights), wykreowanie przewodniej myśli strategicznej – to elementy obowiązkowe w tworzeniu komunikacji marketingowej. Ich znalezienie przy wykorzystaniu wiedzy zdobytej na poprzednich zajęciach będzie zadaniem czwartego spotkania z praktykami.
V WEEKEND
Budowanie relacji z klientem
Efektywne działanie pod presją czasu, negocjacje, budowanie relacji z klientem w trudnych warunkach – między innymi takie przykłady (case studies) pojawią się na zajęciach dotyczących pracy działu Client Service. Studenci zapoznają się ze specyfiką pracy, poznają rozmaite zadania stawiane przed osobami zajmującymi się zarządzaniem projektami (accountami) i na przykładach nauczą się je rozwiązywać.
VI WEEKEND
A. Zarządzanie projektami (Project management –zarządzanie czasem i możliwościami)
B. Wygoda przede wszystkim – User Experience w projekcie
Blok zajęć poświęcony dwóm elementom projektowania komunikacji marketingowej: zarządzaniu projektem oraz User Experience. Praktycy opowiedzą o tym, jak efektywnie planować przebieg projektu oraz o najnowszych trendach, które pozwalają sprawić, że kontakt konsumenta z marką daje wyłącznie dobre doświadczenia.
VII WEEKEND
Nowe media – czyli jak projektować komunikację w zmieniającym się świecie
Nowe media zmieniły współczesny świat i cały czas się zmieniają. Niektóre z rozwiązań po kilku latach odchodzą do lamusa, inne cały czas się rozwijają dając marketerom i konsumentom nowe możliwości. Celem zajęć będzie zapoznanie się z charakterystyką istniejących na rynku rozwiązań oraz próba przewidzenia ich rozwoju.
VIII WEEKEND
Technologia, media w służbie człowieka
Nikt nie wyobraża sobie już życia bez technologii. Zajęcia zostaną poświęcone na dyskusje o możliwościach, jakie technologie dają reklamie, możliwych do zaobserwowani trendach oraz tym, czy należy bać się sztucznej inteligencji.
IX WEEKEND
Kreacja, czyli jak zrobić niezapomniane wrażenie?
Każdy z nas jest twórczy, jednak nie każdy na tym samym poziomie – ten weekend zostanie poświęcony wyrównywanie ewentualnych różnic. Studenci zapoznają się ze specyfiką pracy na tworzonym kilka zajęć wcześniej planie strategicznym (briefie) oraz z technikami twórczego rozwiązywania problemów, wykorzystywanymi przez kreatywnych z agencji reklamowych.
 
X WEEKEND
Plan na koniec – czyli o produkcji w reklamie
Po zdefiniowaniu marki, stworzeniu strategii i wymyśleniu kreacji pozostaje jeszcze jeden, niezwykle ważny element każdej kampanii reklamowej: jej produkcja. O tym czym jest „shoot”, w jaki sposób przygotować reklamę i co zrobić w sytuacjach bez wyjścia będą opowiadać praktycy z wieloletnim doświadczeniem. Na zajęciach studenci zapoznają się z różnicami produkcji na potrzeby różnych mediów.
XI WEEKEND 
Jak ocenić skuteczność kampanii? Psychologia reklamy
Ostatnie zajęcia to wielki powrót strategii – tym razem pokazującej, w jaki sposób mierzyć skuteczność kampanii. Celem zajęć jest przedstawienie psychologicznych podstaw zachowań konsumenta i mechanizmów, na jakich opiera się reklama.
XII WEEKEND
Praca dyplomowa
Po 11 tygodniach spotkań z praktykami – najwyższa pora na prezentację przygotowanych kampanii i podsumowanie zajęć.

RAMOWY PROGRAM

I WEEKEND
Tworzenie marki - wprowadzenie
Budowanie marek to główne zadanie agencji reklamowych. Podstawą do budowania komunikacji są jasne założenia odpowiadające na pytanie: czym marka ma być. Na zajęciach będziemy zajmować się procesem tworzenia podwalin marki, tzw. tożsamości marki, pozycjonowania marki. Celem zajęć jest poznanie narzędzi, procesu, ale także nauczenie sposobu myślenia o budowaniu spójnej komunikacji, doświadczenie konkretnych wyzwań w konstruowaniu tożsamości marki. Dodatkowym celem jest zrozumienie wyzwań, jakie stoją przed markami w nowym świecie, gdzie digitalowe media przenikają się z realnym światem.

II WEEKEND
Konsument, klient, odbiorca

Badania, dostęp do Big Data, śledzenie trendów – wszystko to sprawia, że coraz łatwiej i coraz lepiej można opisywać grupy docelowe działań. Na zajęciach zapoznamy się z metodami dzielenia ich na segmenty, poznawania motywacji, obserwowania trendów. Spróbujemy opisać, jak będzie wyglądał konsument przyszłości i sprawdzimy, jak odpowiadać na zmieniające się potrzeby.

III WEEKEND
Badania jako podstawa komunikacji

Budowanie przekazu reklamowego zaczyna się od zdefiniowania silnych i mocnych stron marki. Dlatego nasze zajęcia rozpoczną się od zapoznania się z metodami badań marketingowych, które pozwalają na lepsze poznanie oczekiwań konsumentów.

IV WEEKEND
Oczekiwania vs rzeczywistość, czyli jak napisać dobry plan strategiczny
Dobra kampania zaczyna się od dobrego planu strategicznego, a stworzenie go, nie jest wcale proste. Precyzyjnie opisana grupa docelowa, nakreślenie oczekiwań, znalezienie wglądów konsumenckich (insights), wykreowanie przewodniej myśli strategicznej – to elementy obowiązkowe w tworzeniu komunikacji marketingowej. Ich znalezienie przy wykorzystaniu wiedzy zdobytej na poprzednich zajęciach będzie zadaniem czwartego spotkania z praktykami.

V WEEKEND
Budowanie relacji z klientem

Efektywne działanie pod presją czasu, negocjacje, budowanie relacji z klientem w trudnych warunkach – między innymi takie przykłady (case studies) pojawią się na zajęciach dotyczących pracy działu Client Service. Studenci zapoznają się ze specyfiką pracy, poznają rozmaite zadania stawiane przed osobami zajmującymi się zarządzaniem projektami (accountami) i na przykładach nauczą się je rozwiązywać.

VI WEEKEND
A. Zarządzanie projektami (Project management –zarządzanie czasem i możliwościami)
B. Wygoda przede wszystkim – User Experience w projekcie

Blok zajęć poświęcony dwóm elementom projektowania komunikacji marketingowej: zarządzaniu projektem oraz User Experience. Praktycy opowiedzą o tym, jak efektywnie planować przebieg projektu oraz o najnowszych trendach, które pozwalają sprawić, że kontakt konsumenta z marką daje wyłącznie dobre doświadczenia.

VII WEEKEND
Nowe media – czyli jak projektować komunikację w zmieniającym się świecie

Nowe media zmieniły współczesny świat i cały czas się zmieniają. Niektóre z rozwiązań po kilku latach odchodzą do lamusa, inne cały czas się rozwijają dając marketerom i konsumentom nowe możliwości. Celem zajęć będzie zapoznanie się z charakterystyką istniejących na rynku rozwiązań oraz próba przewidzenia ich rozwoju.

VIII WEEKEND
Technologia, media w służbie człowieka

Nikt nie wyobraża sobie już życia bez technologii. Zajęcia zostaną poświęcone na dyskusje o możliwościach, jakie technologie dają reklamie, możliwych do zaobserwowani trendach oraz tym, czy należy bać się sztucznej inteligencji.

IX WEEKEND
Kreacja, czyli jak zrobić niezapomniane wrażenie?

Każdy z nas jest twórczy, jednak nie każdy na tym samym poziomie – ten weekend zostanie poświęcony wyrównywanie ewentualnych różnic. Studenci zapoznają się ze specyfiką pracy na tworzonym kilka zajęć wcześniej planie strategicznym (briefie) oraz z technikami twórczego rozwiązywania problemów, wykorzystywanymi przez kreatywnych z agencji reklamowych. 

X WEEKEND
Plan na koniec – czyli o produkcji w reklamie

Po zdefiniowaniu marki, stworzeniu strategii i wymyśleniu kreacji pozostaje jeszcze jeden, niezwykle ważny element każdej kampanii reklamowej: jej produkcja. O tym czym jest „shoot”, w jaki sposób przygotować reklamę i co zrobić w sytuacjach bez wyjścia będą opowiadać praktycy z wieloletnim doświadczeniem. Na zajęciach studenci zapoznają się z różnicami produkcji na potrzeby różnych mediów.

XI WEEKEND 
Jak ocenić skuteczność kampanii? Psychologia reklamy

Ostatnie zajęcia to wielki powrót strategii – tym razem pokazującej, w jaki sposób mierzyć skuteczność kampanii. Celem zajęć jest przedstawienie psychologicznych podstaw zachowań konsumenta i mechanizmów, na jakich opiera się reklama.

XII WEEKEND
Praca dyplomowa

Po 11 tygodniach spotkań z praktykami – najwyższa pora na prezentację przygotowanych kampanii i podsumowanie zajęć.

 

Zasady kwalifikacji

Studia zostały skonstruowane tak, aby odpowiadać na zapotrzebowanie zarówno pracowników działów marketingu, jak i samorządów oraz organizacji pozarządowych, którzy chcieliby skuteczniej docierać do swoich odbiorców. Studia polecamy zwłaszcza osobom, które w ciągu ostatnich kilku lat skończyły studia wyższe i pragną zdobyć umiejętności związane z pracą w agencji reklamowej. Studia adresowane są także do pracowników agencji reklamowych, firm badawczych oraz osób pracujących w działach marketingu, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności zawodowe.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe składają następujące dokumenty:

a) podanie o przyjęcie na studia;

b) życiorys;

c) 3 zdjęcia;

d) odpis dyplomu;

e) zobowiązanie do ponoszenia kosztów odpłatności za studia;

f) adres do korespondencji.

Przyjęcie na studia następuje na podstawie złożonych przez kandydata dokumentów. Decyzję o przyjęciu na studia podyplomowe podejmuje kierownik studiów podyplomowych. Będzie ona doręczona niezwłocznie kandydatowi w formie pisemnej na adres wskazany do korespondencji.

Studia podyplomowe są przeznaczone dla osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów licencjackich (studiów I stopnia).

Wysokość czesnego

5000 zł płatna jednorazowo lub w 4 ratach